5.08.2013

PANTOFLOWY PLACEK DROŻDŻOWY





Pantoflowe drożdżowe - tak je ochrzciłam bo "kursuje" od domu do domu pocztą pantoflową  i chyba już każdy kiedyś próbował  ... no może każdy :) 

Proste ciasto bez wyrabiania ale potrzebujące poodpoczywać w ciepełku troche czasu , więc planując wyjście z domu na conajmniej 3 godziny warto je zarobić i po powrocie upiec :)
Najlepiej smakuje następnego dnia :)





na blachę 24 x 36 cm

ciasto podstawowe , ktore można modyfikować :) 

  • 2 szklanki maki tortowej/pszennej/razowej - ja dałam 1 szklankę tortowej plus 1 szklanka orzechów włoskich zmielonych
  • 3/4 szklanki mleka - ja dodałam kokosowe
  • 3/4 szklanki cukru
  • 2 jajka
  • 10 dkg drożdży
  • 1/2 szklanka olivy z olivek /oleju
  • cukier waniliowy/lawendowy
  • szczypta soli









Wlewamy mleko do miski nastepnie dodajemy drożdże i resztę składników na koniec zasypujemy mąką i odstawiamy przykryte ściereczką w ciepłe miejsce na 3-5 godzin ,  najlepiej jeszcze przykryć miskę kocem.
Po upływie tego czasu mieszamy energicznie ciasto łyżka drewnianą , wylewamy na formę wyłożoną papierem  , można posypać kruszonką albo owocami jak kto woli , wkładamy do piekarnika  i pieczemy w 180 stopniach około 30-40 minut aż się ciasto zarumieni.



Smacznego :)





8 komentarzy:

  1. ale cudnie wygląda:) co prawda nie jadłam, ale mam na takie wielka chrapkę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja mialam chrapke jakis czas az w koncu zrobilam;]

      Usuń
  2. Takiego jeszcze nie robiłam, ale wygląda wyjątkowo kusząco :) Podoba mi się dodatek orzechów do ciasta - drożdżowego orzechowego też jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytam czytam...co to za pantofel, a to drożdżowy kapciuszek.:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszny przepis! A jeszcze ta nazwa- zwróciła moją uwagę :)

    OdpowiedzUsuń

skrobnij do mnie :)