17.09.2012

ŚNIADANIÓWKI




CIASTO:
  • 2 szklanki wody
  • 1 1/2 szklanka mąki pszennej
  • 2 łyżeczki drożdży instant 
  • 20 dkg masła
  • 5 zółtek
  • 1 białko
  • pół szklanki cukru
  • szczypta soli
  • graść rodzynek

KRUSZONKA:
  • 10 dkg masła
  • 15 dkg mąki pszennej
  • 10 dkg cukru

zarabiamy rozczyn z ciepłej wody tak około 37 stopni , połowa cukru , szczypta soli oraz garść mąki , gdy rozczyn wyrośnie wsypujemy resztę składników oraz roztopione masło , wyrabiamy ciasto ok 15 minut .. zostawiamy do wyrośnięcia po 15 minutach znów zarabiamy i znów zostawiamy do wyrośnięcia około 30 minut .

Wyrabiamy kruszonkę z miękkiego masła oraz z reszty składników.

Formujemy dowolonie bułki , chałki itp. 
smarujemy białkiem oraz posypujemy kruszonką.
Pieczemy w temp. 170 stopni okolo 20-30 minut , w zależoności od wielkości - pieczemy do zrumienienia się bułeczek .

Smacznego :)








22 komentarze:

  1. Zacząć dzień od takiej bułeczki? Rewelacja! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przydałby mi się jutro na śniadanie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. zapraszam :) mam jeszcze nadziane powidłami śliwkowymi :)

      Usuń
  4. Och jejku jak ja lubię takie bułeczki! Pyszne śniadanie.

    OdpowiedzUsuń
  5. mm domowe wypieki! takie cieplutkie z mleczkiem lub kakao <3
    rozmarzyłam się!;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ach, takie bułeczki z białym serkiem będą pyszne i do tego kakao :-) Pyyyychota :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale mi smaka nimi zrobiłaś! Wygladają tak ładnie! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to trzeba na sniadanie zakrecic pare bulek :D ja jeszcze dzisiaj koncze ...i moze na sniadanie sie zalapia :))

      Usuń
  8. prezentują się wyśmienicie!:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pyszności!! Bardzo się cieszę, że na Ciebie trafiłam!! :)

    OdpowiedzUsuń

skrobnij do mnie :)