23.06.2012

POMARAŃCZA W NUTELLI



Bardzo pyszne odkrycie ostatnich czasów - przeze mnie :) - bita śmietana połączona z nutellą i pomarańczami ... pyszotka ... nie za słodkie ciasto podkreślone cytrusami ... mmmm :)

 Biszkopt z 6 jajek .... PRZEPIS NA BISZKOPT IDEALNY   :) tylko tym razem  bez dodatku kakao ...ale z dodatkiem otartej skórki z 4  wyparzonych pomarańczy .... pod koniec ubijania biszkoptu 



KREM :

  • 600 ml śmietany kremówki
  • 5 łyżek nutelli
  • 1/2 szklanki cukru
  • 2 łyżeczki żelatyny - opcjonalnie
  • 100 ml wrzątku - do żelatyny

Jeżeli mamy bardzo gęstą śmietanę kremówkę nie trzeba do niej dodawać żelatyny , zazwyczaj taką śmietanę kupimy na ekologicznej farmie , ta sklepowa potrzebuje żelatyny ponieważ po połączeniu z czekoladą będzie się rozpływać...

DO NASĄCZENIA BISZKOPTÓW:

  • miąższ oraz wyciśniety sok z 4 pomarańczy 

Śmietanę ubijamy na sztywno z cukrem , na koniec dodajemy nutellę , oraz wystygniętą i wcześniej namoczoną żelatynę w ilosci 100 ml wrzącej wody , wykładamy na biszkopty nasączone sokiem pomarańczowym oraz drobno pokrojonym miaższem ... schłodzić w lodówce ...

Smacznego :)


17 komentarzy:

  1. zaśliniona klawiatura do wymiany, dzięki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo prosze:) zapraszam do mnie jeszcze zostało - specjalnie dla Ciebie wielki kawał ukroje :)
      pozdrawiam

      Usuń
  2. ciasto idealne! zgłupiałam jak przeczytałam:D nutella+pomarańcze, to musi się udać:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie musisz mnie nawet przekonywać, to MUSI być pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny tort! A jak super go przyozdobiłaś misiami:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Składam prośbę o przepis na jakieś dietetyczne danie, bo nie mogę patrzeć na takie pyszności :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj bedzie ciezko kochana:) oj ja szczesliwa w ciazy zajadam sie oj zajadam:)
      a najlepsze ze nie tyje :) oj dzieki ci ciazo hehe;)
      pozdrawiam

      Usuń
  6. Ale pomysłowy, pyszny tort! Świetne połączenie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. swietne i przepyszne;) zniknal nieiwem kiedy :)
      pozdrawiam

      Usuń
  7. Czy mi się wydaje czy Ty ostatnio w kuchni działasz na słodko?
    To ciasto to wygląda bardziej jak tort.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kochana z racji mojego stanu ducha i brzucha :D jest to wytlumaczalne :D
      pozdrawiam

      Usuń

skrobnij do mnie :)