14.06.2012

BUDYŃ NA "Gérard-zie"


budyń na "Gérard-zie" .. czyli ciastko francuskie z budyniem i ananasem .. a ciastko zostało ochrzczone popularnym francuskim imieniem ... tak ponieważ pierwsza myśl była budyń na francuzie - ale takie już były :)  , więć u mnie będzie "Gérard" dla odmiany :)

PRZEPIS NA 12 CIASTEK:

  • 1 płat gotowego francuskiego ciasta
  • 1 jajko
  • budyń - poniżej przepis
  • 2 plastry swieżego ananasa




z ciasta wycinamy 24 kwadraty ... 12 kwadratów kładziemy na papier do pieczenia smarujemy rozmąconym jajkiem, z reszty kwadratów wycinamy ramki ... jak na zdjęciu..



Kładziemy ramki na wcześniej położone kwadraty na papierze do pieczenia ...również smarujemy je jajkiem



do środka kwadratów nakładamy wystygnięty budyń 

PRZEPIS NA DOMOWY BUDYŃ:

  • 1 1/2 szklanki mleka
  • 2 łyżki krupczatki / mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1 żółtko
  • 2 łyżki masła

Zagotować szklankę mleka , do reszty mleka dodajemy mąki , cukier oraz żółtko - miksujemy żeby nie bylo grudek , do gotującego się mleka dodajemy nasz miks mleczno - jajeczny cały czas mieszając , ja używam zawsze miksera i nie ma wtedy grudek :) miksować do zagotowania ...
Gdy budyń wystygnie zmiksować go z miękkim masłem :)





układamy na wierz pokrojonego ananasa .. wkładamy do uprzednio nagrzanego piekarnika na 20 minut na 200 stopni .

Smacznego:)




14 komentarzy:

  1. świetny pomysł, wypróbuje jutro:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pychota .. juz niema ;/ żalowalam ze nie kupilam dwoch francuzow hehe :)
      pozdrawiam

      Usuń
  2. ciasto francuskie i ananas = coś nowego! fajny pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna nazwa takiego ciastka :-)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Z ananasem jeszcze nie próbowałam... Wyglądają smacznie:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. a rzeczywiście masz na słodko :) bardzo fajny pomysł :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) pozdrawiam .. teraz po tych słodkościach bym twojego francuza zajdla z checia:)
      pozdrawiam

      Usuń
  6. Słodko u Ciebie ostatnio, i jak pysznie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no wlasnie az sie sama dziwie :) ale nieraz tak mam napady ...a pozniej dlugo dlugo nic :) - a i mam nowy piekarnik :)
      pozdrawiam

      Usuń
  7. ciamciaramciam, uwielbiam francuskie wypieki...zwłaszcza z owocami, namiętnie je praktykuję, ostatnio rabarbar był na tapecie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja tez uwielbiam francuza:)
      pozdrawiam lece do ciebie poczytac:)

      Usuń

skrobnij do mnie :)