26.05.2012

MULE W BIAŁYM WINIE


  • 500 gram małż świeżych
  • 250 ml białego wina wytrawnego
  • 1/2 szklanki mleka
  • 1/2 szklanki smietany kremówki
  • 1 cebula
  • 50 gram masła
  • 1 łyżka octu winneggo
  • duża garść pietruszki zielonej posiekanej
  • sól
  • pieprz





Mule płuczemy pod bierząca wodą , czyścimy z zanieczyszczeń ... otwarte muszle wyrzucamy gdyż są nie swieże - oczywiście świeże małże ... mrożone są już otwarte :)




drobno kroimy cebulę i smażymy na rozpuszczonym maśle , do lekko brązowej cebuli dodajemy wino oraz ocet winny gdy wywar zacznie wrzeć dodajemy małże , dodajemy sól i peprz do smaku .
Smażymy przez 5 minut ... dodajemy mleko oraz pietruszkę gotujemy az małże sie otworzą około 10 minut ... te nie otwarte wyrzucamy ... na koniec dodajemy smietanę
Podajemy np. z bagietką 

Smacznego :)



















9 komentarzy:

  1. mało fotogeniczne danie, ale na pewno smaczne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie mi sie wydaje że kontrast czerni w pomarańcz idelanie graja :)
      pozdrawiam

      Usuń
  2. mmm dawno nie jadłam takich frykasów :)świetny pomysł na taki wyjątkowy dzień :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja tez dawno nie jadłam .. ta wersje kocham naj <3
      pozdrawiam

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Woow, odważnie i bardzo wykwitnie. Małż nigdy nie jadłam. W sumie, to niespecjalnie przepadam za owocami morza. Ale może kiedyś przekonam się do takich rarytasów :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja uwielbiam .. no z owocami morza jest jak z serem "smierdzacym"- ktorego nienawidze hheheh
      same malze sa takie sobie ..ale w takim sosie smakuja wysmienicie :)
      pozdrawiam

      Usuń
  5. wow, zdjęcia moim zdaniem ładnie wyszły, narobiłaś mi mega smaka na małże ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja tez tak uwazam:) no byly pyszniutkie :)
      pozdrawiam

      Usuń

skrobnij do mnie :)