28.04.2012

DROŻDŻOWE MUFFINKI Z CIASTEM ZAWIJAŃCEM


  • 1 szklanka mleka
  • 1 szklanka mąki tortowej
  • 1/2 szklanki mąki kukurydzianej
  • 3 łyzeczki drożdży instant
  • 30 dkg masła
  • 4 zółtka
  • 1 białko
  • pół szklanki cukru
  • szczypta soli
  • dzem
  • czekolada kanapkowa


zarabiamy rozczyn z cieplego mleka tak około 37 stopni , połowa cukru , szczypta soli oraz garść mąki tortowej , gdy rozczyn wyrośnie wsypujemy resztę składników oraz roztopione masło , wyrabiamy ciasto ok 15 minut .. zostawiamy do wyrośnięcia po 15 minutach znów zarabiamy i znów zostawiamy do wyrośnięcia około 30 minut .
Ciasto nadziewamy dżemem lub czekolada :) ... smarujemy białkiem zostawiamy do wyrośnięcia...



posypujemy kruszonką :

  • 30 dkg masła
  • 1/2 szklanki mąki tortowej
  • 1/2 szklanki cukru

zarabimy kruszonkę z miekkiego masła , posypujemy muffiny.

muffiny piekłam w temperaturze 180 stopni około 20 minut :)


z pozostałego ciasta robimy ciasto zawijaniec : (o ile wam zostanie )

rozwałkowałam ciasto na prostokąt , do połowy prostokąt posmarowałam dżemem truskawkowym posypanym makiem ,z drugiej czekoladą posypaną słonecznikiem zwinełam jak makowca .. po czym zwinełam w "ślimaka" .. posmarowałam białkiem posypałam kruszonką oraz sezamem , ciasto wsadziłam do keksówki ...
piekłam w temp. 160-180 stopni około 40 minut..




Smacznego :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

skrobnij do mnie :)